Thursday, January 24, 2013

De bedste brownie cupcakes ever!!!!

heej bloggen det er ikke så tit der kommer mad opskrifter ind på bloggen men i går lavede jeg det bedste brownie cupcakes med chokolade frosting!!! man de var gode og det var også derfor jeg ikke fik blogget i går kom først hjem omkring halv 8 men syntes lige jeg ville dele denn superlækre opskrift med jer :)) Lav den du vil ikke fortryde det!! :D


Brownie Cupcakes med Chocolate Fudge Frosting

Ingredienser:

 120 gram chokolade min. 70%

 115 g usaltet smør

 250 g sukker

 3 store æg

 100 g mel

 ½ tsk vanille

 en knivspids salt

Fremgangsmåde:

Forvarm ovnen til 170 grader.

Smelt chokolade og smør over vandbad. Når det er smeltet lader du det køle af i nogle minutter.

Bland sukker i og pisk godt igennem med en elpisker.
 
Tilsæt vanille og æg og pisk igen. Til sidst pisker du melet i og pisker herefter yderligere indtil blandingen er helt glat og ensartet i konsistensen.

Fyld dine cupcake forme med dejen, de skal være 2/3 fyldt op. Bag i 20-25 minutter. Cupcakes skal køles helt af før du pynter dem med frosting.


Chocolate Fudge Frosting:

 120 gram chokolade

 150 gram usaltet, blødt smør

 160 gram flormelis

 1½ tsk vanille
 
Chokoladen smeltes over vandbad og køles af. Det er vigtigt at chokoladen køles af indtil den har stuetemperatur.

Smør røres godt igennem med elpiskeren indtil det er tykt og cremet, ca. 1 min. Dernæst tilsættes sukkeret og der piskes indtil blandingen er let og luftig. Det tager ca. 2 min. Tilsæt vanille og pisk lidt igen. Herefter tilsættes chokoladen, det er vigtigt at den har stuetemperatur. Pisk ved lav hastighed indtil det hele er blandet sammen. Herefter piskes ved høj hastighed i 2-3 minutter indtil frostingen er helt glat og skinnende. Når dine cupcakes er kølet af kan du putte frostingen på.
God bagelyst og velbekomme!
det var alt for i dag vi ses
xoxo Christina :)) <3
 
Heej igen jeg synes efter at jeg ikke kan putte billeder ind på bloggen længere, at bloggen mister lidt af den personlighed der plejer at være og det er også begrænset hvilke indlæg jeg kan lave, det ville være rigtig skønt hvis i kunne komme med nogle ideer <3
 
 

No comments:

Post a Comment

Please write a comment, would love to talk to you!♥