Friday, January 9, 2015

Winter beauty must haves: Luksus vs. Budget (Danish)


Hej bloggen :))

Dette skulle havet været et gæste indlæg på en anden blog, i december (grunden til det er på dansk) men hun udgav det aldrig, da jeg havde brugt ret lang tid på det, har jeg valgt at poste det på min egen istedet for, så håber i stadig kan tåle synet af jul selvom, at det er slut :))

Nå indlægget i dag handler om mine Beauty must haves. Jeg må sige at jeg var I tvivl om jeg skulle lave min top 10 eller 10 must haves, hvor jeg havde et luksus produkt og et budget produkt, men som titlen afsløre gik jeg for luksus vs. budget.


Min første must have er simpelthen en rød lipgloss, , eller i det heletaget bare røde læber, fordi der både er en meget smuk farve, men også fordi, den passer så godt til jul, den  matcher nissehuen ;))

De to jeg vil vise jer er budget produktet  essence XXXL shine lip gloss i farven: Red Blossom en super fantastisk lipgloss som jeg fik til ca. 15 kroner og den var ikke på tilbud! Den har en superflot farve, meget pigmenteret for en lipgloss at være, den ligger rigtig godt på læberne også dufter dufter så godt! Desværre har mærket ikke en online shop, men du kan købe den på ebay lige her!

For luksus productet har jeg min Chanel Rouge Allure Lipgloss i  Nr. 60 EXCÉS. Rigtig lækker cremet gloss rigtig fin alene, til at give et lille teint til læberne, den har ikke så meget farve, som budget productet, men den er stadig bare så skøn! kan købes i matas butikkerne.


Andet must have, jeg må bare have en skrubbecreme. Min hud er altid så uren om vinteren, det er så irreterende, så en skrubbecreme er nødvendigt, så de døde hudceller falder af og en friskere og renere hud kommer til syne :))

Luksus produktet er Elizabeth Arden 3 in 1 Daily cleanser, hvilket er en meget mild, dog effektiv skrubbecreme, synes den gør min hud friskere og rigtig blød, som sagt er den ret mild hvilket er godt til følsom hud der er blevet mishandlet af det kolde vejr.

På Budget siden har vi Garnier Deep Pore Wash, den er grovere, men stadig forholdsvis mild i sammenligning til salt eller sukker skrubbecremer, som jeg har brugt før i tiden. Ens hud føles ekstremt friskt og på en måde fugtmættet, den er meget cremet, det må være det der gør det :)) Super god, elsker den! den kan købes i matas.


Tredje Must have er Highligter. Min hud er enten fedtet og skinnende, som en diskokugle eller mat og kedelig, som en skyet vinterdag det er her Highlighteren kommer i brug, for at give lidt glød til mit ansigt.

Budget produktet er fra Mua og koster sølle 3£ på Mua's egen hjemmeside, jeg vil så gerne også have den i guld! den føles rigtig hård når du rører ved den og man kune godt tro man skulle presse sin børste hårdt ned i den for at få bare end lille smule produkt på børsten, men sådan er det slet ikke, selv min blødeste børste samler fint produktet op og giver en smuk og jævn applikation. Den er rigtig flot som highligter alene, men er du gal den får mine lyserøde blusher til at se helt fantastiske ud!

Luksus produktet er MAC Mineralize Skin finnish i Soft and gentle, som er den det dyre omkring de 240-260 kroner, men den er altså også rigtig god, så blød og flot perfekt nuance for min hudfarve, sikkert også for de fleste andres! den kan købes i selvfølgelig MAC butikker, Illum eller på www.maccosmetics.dk/  


Kropsolie, super must have, mine ben er altid tørre, men det er rigtig slemt om vinteren så der synes jeg ikke rigtig at cremer er nok.

Luksus produktet er fra the body shop, ikke just et rigtig dyrt mærke. men det er lidt dyrere L'oréals det dufter super godt, er både til hud og hår, men jeg foretrækker det kun tid huden, den er lidt længe om at trænge ind i huden, men når den gør er mine ben bare så bløde! Ja du har nok regnet ud at det kan købes i The body shop og på deres hjemmeside ;))

Budget produktet er fra Loréal, Det er noget så skønt, ikke ligeså tyk, men stadig super god, du skal bare sprøjte den på så ingen fedtede fingre efter du har taget den på. Trænger hurtigt ind og er rigtig god!


En let concealer, til de matte trætte øjne, som dukker op ligemeget hvor meget søvn jeg får. De har lige brug for et boost inden jeg går ud af døren ;))

Luksus produktet er Clinique airbrush concealer, en super skøn meget let concealer, kan slet ikke mærke at jeg har den på, plejede at bruge stick concealer under øjnene. Stor fejl, havde altid concealer linjer under øjnene, men ikke med den her, den er lidt lysere end min hudfarve, hvilket for mig til at se rigtig frisk ud :))

Budget produktet er Max Factor Master Touch undereye concealer. Denne er beregnet til under øjnene hvor den anden var til over det hele, den er mindst lige så god som den fra Clinique, den er bare lidt for mørk, men nogle gange kan jeg godt slippe afsted med det!


Foundation/BB cream med spf. det er ikke kun om sommeren huden skal bruge solbeskyttelse, så en lille smule spf om vinteren er vigtigt. Hvis det sner vil sneen være som et spejl og reflektere uv stålerne, nogle siger man er mest udsat for sol, når det sner end når du er på stranden :))

Luksus Produktet er Elizabeth Arden Flawless finish foundation spf 8, mega dejlig foundation, kun en lille smule spf, men det er bedre en ingenting, ligger sig rigtig godt og holder mega længe, selv efter en lang dag, ser den nogenlunde frisk ud når jeg kommer hjem <3

Budget produktet er Rimmel London BB cream spf 25 super skøn dækker ikke lige så meget, men er stadig super god holder godt, dog ikke så længe som den anden.


Leave in conditioner, tror ikke jeg ville kunne leve uden, noget tidspunkt på  året! Mit hår er så uglet bare efter to minutter ude i blæsevejr, det er forfærdeligt! men en Leave in conditioner er en stor hjælp.

Luksus produktet er fra uniqe one, det mest fantastiske hår produkt på hele jordkloden! Har et fuldent review på det hvis i er interesseret, det er så fandastisk og gør så meget for mit hår! det koster normalt ca 125kr vilket ikke er så meget igen, men den er ofte sat ned på Cocopanda.dk

Budget produktet er Schwarzkopf Gliss hair repair. Denne flaske er godt nok fuld,  men har brugt mindst 5 flasker op af det her gennem tiden det koster normal omkring de 35-40, men er også tit sat med til ca. 20 kr i matas og den er alle pengene værd, den hjælper med at udrede knuder og gør mit hår blødt, kan kun andbefale den <3'


En mat bronzer er en af mine yndlings produkter, om sommeren er det rigtig flot have have en bronzer der giver en gylden glød, men det kan hurtigt blive for meget om vinteren, men en mat bronzer kan man stadig få lidt farve i ansigtet uden af det bliver for meget :))

Budget produktet er Rimmel London Natural Bronzer spf 15 den er lidt rød i det, men det er ikke så slemt, den har meget pigment, så jeg skal være lidt forsigtig ellers kan jeg hurtigt komme til at ligne en umpa lumpa, ellers er den meget nem at "blende" ind i huden, kan købes i matas eller på Asos.com

Luksus produktet er Cargo bronzer i medium matte, bedste bronzer jeg nogen sinde har prøvet, den har virkelig stjålet mit bronzer hjerte. Den er så god man kan gå fra mild til medium farve og den ser bare så naturlig ud, uden man behøver at prøve så meget.

Jeg tror de fleste har tørre hænder om vinteren, det har jeg i hvert fald og en håndcreme er et must :))

Luksus produktet er i denne omgang fra the body shop, som jeg nævnte før er det ikke så dyrt igen men pris foreskellen er okay stor, men wild rose er den bedste håndcreme nogen sinde, dufter sindsygt godt, super let, tænger hurtig ind i huden og plejer huden rigtig godt, 100 ml koster 100 kr i deres butikker og på deres hjemmeside.

Budget versionen er fra Vaseline, den er også super god, meget let, den er faktisk lige så god som den fra the body shop, synes bare at wild rose dufter bedre og så har den spf ellers er de stort set lige gode og vaseline er så tit sat ned til 10 kr i Kvickly  

 Mørk læbestift! jeg elsker dramatiske farver på læberne, om sommeren ser man mig gerne med stærke orange, røde og pinke farver og om vinteren kommer både bordeaux, lilla og igen rød på læberne. Det er lidt sært, for jeg hader når folk stirre på min lilla læbestift. bliver nogle gange lidt utilpas, men samtidig er det bare så fedt at bryde sin  "comfortzone" 

Luksus versionen er min Ysl rouge volupte shine i nr 3. fra ysl forårs kollektion 2013, den er så smuk og dejlig at have på læberne. Den er let men giver stadig god farve, det er dog ikke det læbe produkt der holder længst, men jeg har ikke noget i mod at hive den her op af tasken, et par gange om dagen, den har også en masse plejende ingredienser. Den kan købes i matas til 260 kr :))

Budget produktet er min skønne Rimmel london moisture renew læbestift i farven "380 Dark knights waterloops" den er også dejlig let, massere af pigment og giver fugt til læberne, den kan også købes i matas til 80 kr :))

Det har alt for i dag tak fordi i læste med

xoxo Christina

No comments:

Post a Comment

Please write a comment, would love to talk to you!♥